Labels

Tuesday 15 May 2012

i'm proud to be a muslimah..Alhamdulillah


Astaghfirullahhal ‘azim
Kenapalah hati ni kadang-kadang diluar kawalan?..
MashaAllah. .
Ya Allah, ampunila dosa-dosa hamba mu ini.
Ya Allah, ampunilah dosa-dosa kedua ibu bapaku. Tempatkanlah kedua mereka bersama-sama orang-orang yang beriman dan yang beramal soleh.
Ya Allah ampunilah dosa-dosa guru-guruku.
Ya Allah, ampunilah dosa- dosa seluruh ahli keluargaku.
Ya Allah, ampunilah dosa –dosa sahabat-sahabatku.
Ya Allah, ampunilah dosa-dosa seluruh muslimin dan muslimat dimuka bumiMu ini.
Sesungguhnya, hanya padaMu aku layak memohon keampunan untuk semua orang yang aku sayangi ya Allah.
......................................................^^^***^^^..........................................................................

Tengah ralit membuat assignment, terpandang pulak something yang banyak menyimpan kenangan. Ya Allah, kuatkanlah hati ini untuk menghadapi segala jua dugaanMu ya Allah. Sesungguhnya, setiap apa yang Engkau berkehendakkan keatas hambamu, ada hikmah disebaliknya. InshaAllah..
Masih terngiang-ngiang suara ustazah Noraida “ Allah tidak akan menurunkan sesuatu ujian kepada setiap hambaNya melainkan yang mampu dihadapi oleh setiap hambaNya”   ..Allah hu’alam. Bermaksud, Allah tidak akan memberikan ujian atau musibah kepada kita (hambanya) sekiranya kita tidak mampu untuk menghadapinya. ALLAH LEBIH MENGETAHUI. Setiap ujian yang diturunkan, kita mampu menghadapinya walau seberat mana sekalipun. Semakin berat ujian yang diberikan, semakin ia menunjukkan betapa Allah menyayangi kita. Ingatlah..Allah tidak zalim. Allah sangat penyayang. Allah masih menutup aib hambanya walaupun, hambanya itu bergelumang dosa. Allah masih memberi rezeki kepada hambanya yang tidak pernah sujud menyembah kepadaNya. mashaAllah. Betapa Allah sangat penyayang kepada setiap hambanya. Tiada apa yang mampu diucapkan melainkan I’M PROUD TO BE A MUSLIMAH. Alhamdulillah..
Dilahirkan dalam keadaan Islam, kita sangat bertuah sekiranya dibandingkan dengan yang tidak dilahirkan dalam Islam. Islam itu indah..percayalahh!!!

 Ya Allah, Engkau tetapkanlah hati ini kepada Islam selamanya..Aameen