Labels

Sunday 17 June 2012

serius sedih!!..

assalammualaikum
hai pembaca blog nana semua.hee.

pepetang yang hening nie, nana duk layan satu blog nie. kepunyaan seorang ex-student UUM tahun bila ntah. nana ta tau la pulak. banyak jugak entri beliau. jenuh nana nak click one by one tulisan kelabu disebelah kanan entri beliau. (alaa.tulisan yang naik colour bile kita sentuh pakai mouse tue)..and finally, nana berjaya menamatkan pembacaan untuk setiap entri  beliau. dari perkenalan dengan husband tercinta masa praktikal sampailah pengalaman bersalinkan anak pertama. yaAllah..serius sedih dan tragis bagi nana. 

part pengalaman bersalin yang giler banyak episod,nana membaca dengan linangan air mata. sebak toksah duk cakap. pernafasan nana pun tak ketahuan. dalam kepala ligat duk memikir dan imagine actual action through that story. MAKK!!. nana rasa nak berlari dapatkan mak nana dan cium puas2 dengan mintak ampun. ngeri nana membaca dengan terharunya. perngorbanan seorang ibu. bukan senang untuk melahirkan. sungguh nana rasa takut sekarang nie. terima kasih mak! kerana melahirkan nana. 

alhamdulillah. disebabkan entri kakak nie yang bertajuk "pengalaman bersalin....", menginsafkan nana. semangat untuk menelaah mula bertandang dalam diri nana. nana tak nak sia-siakan harapan mak dan ayah. nana doakan semoga akak berkenaan dan family bahagia keakhir hayat. nanti nana akan backlink kan blog akak nie ye. sebenarnya, nana baru je dapat url blog akak nie a.k.a ex-student UUM dari seorang sahabat semalam. thank you miss Shila!!!.. betul cakap shila, mesti nanges2 bila baca entri-entri pengalaman tu. mula membaca, nana kata dalam hati, tak sedih pun. tapi ampai part2 pengalaman bersalin. nana tak sedar air mata jatuh. sedih sangat. 

nana punya excited nak kenal kakak nie, sampai cari edentiti muka buku beliau dan add as friend. samala ngan husband beliau. pun nana p add as friend. anak diorang sugguh comel. baby boy.nanti nana akan buat satu entri khas untuk family nie sebab banyak yang nana suka dan tersentuh membacanya. dan ada gambar yang membuatkan nana terflash back kisah hidup nana dulu. oupss!.yang pasti nana akan cuba coret sebaik mungkin tanpa mementionedkan identiti yang terlibat dalam kisah hidup nana. yang menjadi tumpuan nana, kakak berkenaan dan suami tercintanya. peace!!!!

nana rahim punya coretan